lørdag den 14. august 2010

Mandetips

Foto: Richard Styles, Storbritannien

Min søns storebror og jeg har et ritual når der kommer engelske kampe på tipskuponen. Så tipper vi hver tre halvgarderinger og ser hvem der får flest rigtige – og dermed vinder håneretten i en hel uge.

Det burde være Kofi der vinder, for knægten véd faktisk noget om engelsk fodbold: hvilke spillere der er på de forskellige hold, om de er skadede, hvem der er træner, og hvilke systemer der stilles op efter.

Jeg derimod, kan knapt nok forklare offside reglen. Så jeg bruger en særlig maskulin variant af sypigetipset. Det beror ikke på ren tilfældighed, men er baseret på det faktum at bolden er rund og alt kan ske.

Aston Villa - West Ham.
Der er en overraskelse hvis West Ham vinder. Og overraskelser er der altid. Altså 2

Blackburn - Everton
Den er svær. Blackburn ligger godt i munden, men omvendt har jeg engang haft en Everton cykel. Så jeg halvgarderer 1 2

Bolton - Fulham
Jeg er ikke sikker på om Michael Bolton spiller fodbold, men synge kan han. 1

Sunderland - Birmingham
Jeg aner ikke hvor Sunderland ligger på verdenskortet, men landshold er som regel stærkere end byhold, 1

Wigan - Blackpool
Igen, to velklingende navne. Halvgardering, 1 2

Wolverhampton - Stoke
Lyder lidt hen ad ulve på hjemmebane. 1

AIK - GAIS
Aner det ikke, men nu har vi haft så mange 1-taller at 2 må være det rigtige kryds

Malmö FF - Gefle
Jeg kan godt lide gifler, så 2

Leicester - Middlesbrough
Nogen gange ender en kamp uafgjort. Eller også vinder dem i det røde tøj. X 2

Millwall - Hull
Jeg fornemmer skriften på møllevæggen. 1

Portsmouth - Reading
De er vist lige gode til at finde vej til målet, så det bliver et gadekryds

Sheffield United - Queens Park Rangers
Det bliver musikken der afgør den kamp. 2 til ære for Freddie Mercury

Watford - Coventry
Coventry spiller vist også i rødt. Det er en vinderfarve. 2

Kofis tipskupon er håbløs. Han er sat et-taller over hele linien, samt et par 2-taller ved kamp 2 og 12, og et ekstra kryds ved nieren. 

Så er det alligevel mere seriøst med mit system, der dog ikke er meget bedre end det klassiske sypigetips. Det er stadig ligeså svært at ramme rigtigt som at finde en nål i en høstak.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar