torsdag den 21. januar 2010

Sexet foto #5

Foto: Magda Zych, Polen

Hvad er mon det mest sexede dyr?

Hingsten? Delfinen? Leoparden?

– Nej, det må være geden. Den optræder ofte i okkulte sammenhænge, som symbol på liderlighed og brunst. Den er indbegrebet af fuldmåne og usømmelighed. Det er ikke uden grund at man siger om en vampet quinde, at hun er horny, horny, horny…

De snoede horn, lugten, øjnene og den langhårede pels. Det oser langt væk af ugudeligt knepperi, hekseri, satanisme og beskidt, dyrisk begær.

Det er mildt sagt svært at holde styr på alle de associationer. Især i kunstverdenen kan jeg komme noget så grueligt på glatis. Tag fx. kunstværket "Monogram"

Jeg kan læse mig til, at værket fra det svenske Moderna Museet er Robert Rauschenbergs herostratiske homo-vittighed. Men hvordan skal det forstås? Når jeg ser på værket, bliver jeg forvirret og tænker:

Gummiged? Præstetanker? Sex?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar